לאכול את החורף בשלום


לאכול את החורף בשלום
חורף וקר. התחושה היא שאנחנו רוצים להתכרבל, להתחמם ולאכול עוד ועוד
ואף על פי כן , חשוב לנו לתת תזכורת לעצמנו שגם בחורף אנחנו שומרים על הרגלי בריאות שמיטיבים עם הגוף והנפש
שום מזג אויר לא ישנה את הכוונה שלנו: לעשות טוב לעצמנו!
שעות שינה מספקות - בחורף שעות החושך הארוכות גורמות לתחושת עייפות ולירידה ברמת האנרגיה. כשרמות האנרגיה שלנו נמוכות, קשה לנו יותר לקום בבוקר וליישם הרגלי בריאות, לצאת להתעמל ולפעילות היומיומית שלנו ועל כן ההמלצה היא לאפשר לעצמנו יותר זמן מנוחה ושעות שינה מספקות.
אוכל חם שאפשר לחמם בקלות (למשל מרק) - ארוחה חמה מספקת תחושת שובע , מחממת פיזית ויכולה להכיל את כל קבוצות המזון ובכך נותנת מענה תזונתי לצרכי הגוף. מרק זאת אפשרות מצוינת לארוחה שלמה בקערה שקל מאד לחמם ולאכול בכל שעה ביום. מומלץ להכין סיר מרק גדול ועשיר במרכיבים שיספיק לכמה ימים.
דגנים מלאים - שיפון, חיטה מלאה, אורז בסמטי או אורז מלא, קינואה, שיבולת שועל -מומלצים ומספקים תחושת שובע בזכות הסיבים התזונתיים שבהם תכינו לעצמכם כריך מפנק עם לחם מלא במקום לבן ותרגישו את ההבדל. ניתן להשתמש בקמח מלא גם למאפים ביתיים מלוחים או מתוקים ולהנות מאותו אפקט שובע.
קטניות או לא להיות: עדשים, חומוס, שעועית, פול, אדממה, טופו , מאש: עשירות מאד בחלבון, במינרלים כמו ברזל וסידן, בסיבים תזונתיים ומספקים מענה חלבוני מצוין לטבעונים. קטניות ניתן להוסיף לפחמימה ולקבל מג'דרה או בתוך מרק ירקות או סלט ירקות. קטניות מאפשרות תחושת שובע ובעלות ערך תזונתי גבוה. מומלצות מאד תמיד ובמיוחד בחורף.
אוכל "אמיתי": ההמלצה הזו תקפה תמיד ובחורף ביתר שאת: כשאתם רעבים, תאכלו! אבל אוכל "על אמת" ולא מאכלים שיצא משקיות או קופסאות ועשיר בשומן, מלח וסוכר כשרעבים אוכלים אוכל, כשמתחשק מרק תאכלו מרק אמיתי ולא מרק "בכאילו" , כשמתחשק משהו מתוק אוכלים פרי וכשצמאים שותים מים ולא תחליפים למיניהם.
שתיית מים!!! בחורף שותים פחות ולעיתים תחושת רעב מתמשכת בעצם מעידה על תחושת צמא! חשוב לעקוב אחר הצבע של השתן כדי לדעת האם שתינו מספיק. ובכל מקרה מומלץ בקבוק מים למעקב אחר כמויות השתיה.

בברכת חורף חמים, נעים ובריא